Ardes AR1F20

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Ardes AR1F20 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bjvdbcdv 06-04-2019

Ja en nee...

Geschreven voor: Ardes AR1F20

Ik kook al geruime tijd elektrisch (standaard kookplaten, geen keramisch c.q. inductie) aangezien ik geen gas meer wil gebruiken - wordt t.z.t. ook de toekomst gezien de milieugekte waaraan Nederland, de speldeknop op aarde, zo graag wil meedoen. Enfin, mijn twee huige kookplaten (Silvercrest, helaas niet meer leverbaar door Lidl) bevallen voor 200%. Ik wilde er een derde bij (als "bij-kookplaat", bijvoorbeeld voor sudderen, warmhouden e.d.), dus bij gebrek aan de vertrouwde Silvercrest deze Ardes aangeschaft. Koken gaat er prima op, echter op een hogere stand - betekent meer energie. De ingebouwde thermostaat slaat mij te vaak aan en uit en geeft daarbij een irritant tikkend geluid. Ook de ergerlijke niet zonder beschadiging te verwijderen stickers (3 stuks) op het apparaat zijn, althans voor mij, overbodig: een normaal mens WEET dat een kooktoestel heet kan worden c.q. dat kookoppervlaktes niet aangeraakt kunnen worden na het kookproces. De in mijn ogen perfecte Lidl Silvester apparatuur voldoet m.i. beter en was per 2-pits toestel uiterst voordelig geprijsd: euro 19,00. De Ardes kost nieuw minimaal tegen de euro 25,00. Kortom, de Ardes is op zich geen slechte aankoop maar 100% tevreden ben ik er niet mee. Vandaar mijn keuze voor 5*.

Pluspunten

• koken gaat goed

Minpunten

• thermostaat schakelt te vaak en hoorbaar
  • hogere kookstand nodig (meer energie!)
  • duurder dan concurrerende kookplaten